donderdag 19 mei 2011

...een laatste groet uit Tsjechie

....met de laptop op schoot op mijn fijne bedje tik ik dit laatste berichtje vanaf het vakantie adres.
Een beetje met gemengde gevoelens; aan de ene kant was het hier weer fijn en wil ik nog niet aan naar huis gaan en werken denken, aan de andere kant heb ik het gevoel dat het wel goed is zo en wil ik best de routine weer en werken aan wat komen gaat.

Een berichtje zonder foto's, want heb de foto's van de afgelopen week nog niet overgezet naar de laptop.
Wel een heerlijke week met leuke dingen die we gedaan hebben en met veel 'niets doen'. (voor mijn doen erg veel niets doen ;-)

Maandag was er een bezoekje aan de Zoo in Linz. Een kleine knusse dierentuin waar je heel dichtbij de dieren staat. Erg leuk om doorheen te wandelen, en het weer was ons gunstig gezind. Daarna zijn we naar het centrum van Linz getrokken en hebben we overheerlijk ijs gesnoept. Toen we terugliepen over de enorme brug kwamen de donkere wolken nader, en het begon net te spatten toen we de parkeergarage inliepen. Toen we eruit reden...een enorme hoosbui, en dus hebben we echt geluk gehad met het weer.

Woensdag shoppen in Ceske Budejovice, en daar verschoten we er eigenlijk van hoe dat toch wel verpauperd is. Was het 4 jaar geleden nog een hele mooie stad met een prestigieus winkelaanbod, nu stonden er veel panden leeg, waren er overal Chinezen (die hier in de hutjes langs de weg ook veelvuldig zitten) neergestreken, en kon ik er in elk geval niet slagen. Toen ik opkijkend naar muurschilderingen ergens zomaar een straat insloeg vonden we wel een heel leuk Home decoration winkeltje in oud Engelse stijl, een keramiek zaakje waar je je portemonai beter buiten kon laten, en - ja, ja eindelijk- een boekenwinkel waar ze iets van kralen en hobbyboekjes verkochten.

Vandaag, donderdag dus, echt iets heel erg Tofs gedaan; we zijn op excursie naar de bierbrouwerij Budweiser geweest. Eerst een rondleiding door de fabriek van ongeveer een uur, dan een fantastische Multi Media toer van 3 kwartier, en als afsluiting een maaltijd met proeverij van 4 soorten bier. Wij hebben het bij 1 biertje gehouden, want iemand moest rijden, en ik drink eigenlijk nooit bier, maar het hele bezoek was Amazing en erg goed verzorgt.

Voor vrijdag hopen we op de zon die sinds woensdag weer terug is, zal het nog wat shoppen in de supermarkt worden om de Kronen zoveel mogelijk op te maken, en gaan we natuurlijk nog een laatste keer genieten van heerlijk eten op restaurant met het terras aan het haventje.
Zaterdagochtend dan een laatste keer van die lekkere verse broodjes halen, en dan de rit naar huis aanvangen.

Ach ja, aan alle goede en leuke dingen komt een eind, en we hebben absoluut Genoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten