woensdag 4 mei 2011

Sneeuw in Tsjechië; o no!

Dinsdagavond half acht journaal....SNEEUW in het zuiden van Tsjechië.
Huh?!, wij keken elkaar aan...stilte...neeeeeeeee!, chips dan toch maar...en ja nog diezelfde avond ging er nog een lange broek, shirt met lange mouwen, een trui en een fleece vestje in de koffer.
Dacht ik weinig kleding mee te kunnen nemen; ligt aan het weer, écht hoor! (geldig excuus nietwaar?!)

Aan het aftellen ben ik niet, maar ik heb er wel enorm veel zin in! Op momenten dat ik in de gids zit te bladeren om te zien welke uitstapjes ik graag zou maken enzo, dan denk ik wel 'instappen en wegwezen', maar aan de andere kant wordt het ook vanzelf wel zaterdag.
Het park Landal Marino Lipno is inmiddels helemaal afgebouwd, en dat zorgt ervoor dat er nu ook meer faciliteiten op en om het park aanwezig zijn. Maar het liefst trek ik er toch lekker op uit hoor! Wandelen in de prachtige natuur, slenteren in Chezny Krumlov (Unesco werelderfgoed) wat wordt gezien als de mooiste stad van Tsjechië, beklimmen van de Stena Luc (vuurberg), een tochtje op de rivier de Moldau, naar de dierentuin in Oostenrijk, een uitkijktoren op het hoogste punt met naar verluid een prachtig uitzicht over het Lipno stuwmeer.... Hopelijk worden het allemaal prachtige herinnering vastgelegen op mooie foto's en filmpjes :-) Maar dan wel kiekjes zonder sneeuw graag, want alhoewel het ook absoluut een wintersportgebied is, zie ik toch liever droog weer, blauwe luchten en als het mag een vriendelijk zonnetje.

Zaterdagochtend heel vroeg vertrekken we, 924,5 kilometer is een heel stukkie rijden. We hopen rond 16:00 uur op het park aan te komen.
Stay tuned on this blog, want ik hoop zo halverwege eens een berichtje te plaatsen hier, en anders toch zeker wel als we weer terug zijn.
Tot dan!!, en voor nu vele groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten